Damla AZTEKİN, aztekindamla@gmail.com
Sağlık turizmi, günümüz sağlık sektöründe önemli bir konuma sahip olan ve hızla ivme kazanan bir yapıya sahiptir. Ülkemiz; doğal güzellikleri, coğrafi yapısı ve diğer ülkelere göre daha kaliteli ve uygun fiyatlı sağlık hizmeti sunarak son yıllarda sağlık turizmi alanında oldukça gelişmiş ve popüler bir sektör haline gelmiştir. Bu başarının gerçekleşmesinde sosyal medyanın etkisi yadsınamaz bir gerçektir. Gelişmiş internet ve sosyal medya çağıyla birlikte sağlık turizmi de her geçen gün böylece ön planda olmaktadır. Günümüz sosyal medyası, istek ve taleplerimizi önemli ölçüde etkilemekte ve yönlendirmektedir. Sağlık turizmi hizmetini sunan işletmeler, hizmet sunacağı potansiyel müşterilerinin talep ve beklentilerini bilmeli ve buna göre etkili bir pazarlama stratejisiyle sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanmalıdır. Hizmeti sunanların web siteleri ve sosyal medya hesaplarının içerikleri, hizmet sunumunun kalitesini, prestijini ve ayrıca hastaya uygun tedaviyi sunacak bir sağlık tesisi veya aracı kuruluş olup olmadıkları konusunda ayrıntılı bilgi verecektir. Yasal prosedürlere uygun, net, açıklayıcı bilgilendirmeyle birlikte hastanın alacağı hizmet hakkında da tatmin edici olması önem taşımaktadır. Sağlık turizmi faaliyeti sürdüren bir kurumun sosyal medyada ürettiği öncesi/sonrası paylaşımları, en fazla dikkat çeken içeriklerden biri olup hastanın kendi adına karşılaştırma yapıp karar vermesinde de etkili olmaktadır. Ancak burada özellikle hasta haklarına saygı duyulması, etik ilkelere riayet edilmesi ve hastalardan onam alınması büyük önem taşımaktadır. Bunun yanı sıra doktor röportajları, uygulanan tedavi hakkında bilgilendirici ve hastaların merak ettikleri soruların yanıtlanmasında yardımcı olacak bir içerik üretimine de özen gösterilmelidir. Bu içerik üretimlerinin ilgi çekici, sektöre göre fark oluşturan bir tasarımla yapılması sağlık turizmi kuruluşlarını öne çıkaracak ve hedef kitleye en doğru şekilde ulaşılmasına katkı sağlayacaktır.