İsviçre’de Örnek Bir Tesis: Grand Resort Bad Ragaz

Yusuf Alper BAŞTÜRK, yusufalperbasturk@hotmail.com

1240 yılında avcılar tarafından keşfedilmesinden ve 1872 yılında Quellenhof otelinin hizmete girmesinden itibaren Bad Ragaz, İsviçre’de yer alan önemli sağlık ve turizm destinasyonlarından birisi haline gelmiştir (1)(2). Destinasyonun en tanınır oteli Grand Resort Bad Ragaz’tır. Otel, Doğu İsviçre’deki Alp Dağları’nın eteklerinde yer alan birinci sınıf bir spa & wellness otelidir. Zürih’e arabayla bir saat uzaklıktadır. Otel, muhteşem dağ manzarası, pitoresk yürüyüş parkurları ve etkileyici kayak merkezleriyle çevrilidir. Otelde Tamina vadisinden gelen 36,5°C termal su ile sağlıklı yaşam uygulamaları sunulurken; ortopedi ve travmatoloji, pnömoloji, nöroloji, diş hekimliği, ruh sağlığı, radyoloji gibi alanlarda tıbbi hizmet veren bölümler bulunmaktadır (2)(3)(4). Sunulan hizmetler incelendiğinde, sağlık turizmi çeşitlerinden spa & wellness turizmi, medikal ve termal turizm faaliyetlerini içerisinde barındırdığını, sağlık ve turizm arasında bağlantı kurduğunu söyleyebiliriz. DeMicco ve La Forgia (2020) yaptıkları çalışmada, (çalışmanın çıkış noktası olarak Frederick J. DeMicco’nun editörlüğünü yaptığı 2016 yılında yayımlanan Medical Tourism and Wellness: Hospitality Bridging Healthcare (H2H) isimli kitap referans gösterilmektedir) konaklama ve sağlık hizmetlerinin birlikte sunulmasından ve Grand Resort Bad Ragaz otelinin bu konsepte örnek olduğundan bahsedilmektedir. Ayrıca tıp merkezleri ve hastanelerde, prosedürden (ameliyat veya diğer tedaviler) sonra, hastalara sağlanan hizmetlerin yaklaşık %75’inin yemek, çevre, ulaşım, ön büro (resepsiyon), eğitim ve eğlence hizmetleri dahil olmak üzere konaklama/otelle ilgili hizmetler olduğu çalışmada belirtilmektedir (5). Bu bulgu sağlık hizmetlerinin sadece tıbbi tedavi ve prosedürlerden ibaret olmadığını göstermektedir. Prosedürlerden sonra hastaların konforu ve iyileşme sürecini destekleyici faaliyetlerin konaklama işletmesi içerisinde veya yakınında sunulması hasta motivasyonunun artması ve memnuniyet seviyelerinin yükselmesi açısından destekleyici olabilir. İşletme yönetimi, sağlık hizmetleri yönetimi ve otel/konaklama işletmeciliği teori ve pratiğinin sektörde uygulamalı öğrenme ile kesişimi (5), konaklama ve sağlık hizmetlerinin yukarıda bahsedilen şekilde aynı yapı içerisinde olması veya birbirine yakın olacak şekilde kümelenmesi ile mümkün olacağını değerlendirebiliriz.

1 https://www.resortragaz.ch/en/history

2 https://www.booking.com/hotel/ch/grand-hof-ragaz.tr.html

3 https://www.resortragaz.ch/en/health-and-wellness

4 https://www.resortragaz.ch/en/health-and-wellness/doctors-departments

5 DeMicco, F. J., & La Forgia, J. (2020). Hospitality Bridging Healthcare: Career Opportunities for The Future Hotel School Graduate. Journal of Hospitality & Tourism Research44(7), 1072-1079.

Diğer Yazılar

Yazıyı Paylaş: