Damla AZTEKİN, aztekindamla@gmail.com
Günümüzde sağlık turizmi; yüksek kaliteli, etkin bir hizmet sunumu ve son teknolojik düzey tedavi cihazlarıyla hızla ivme kazanmış gelişmekte olan bir alandır. Teknolojik gelişmeler tüm sektörleri etkilediği gibi sağlık turizminin gelişmesinde de büyük rol oynamaktadır. Bu dijitalleşme sağlık hizmetlerinin daha hızlı ve erişilebilir hale gelmesini sağlayarak bu alanda faaliyet gösteren sağlık kurumlarının verimliliğini artırmaktadır. Tüm bu etkenler hem maliyetleri düşürmekte hem de hasta memnuniyetini en üst düzeye çıkarmaktadır. Böylece Sağlık Turizmine olan talepte her geçen gün hızla artış yaşanmaktadır.
Peki bu dijitalleşme ile yaşanan verimlilik boyutları nelerdir?
Müşteri Etkileşiminde Engellerin Azaltılması
Sağlık turizmindeki dijitalleşme, danışmanlık hizmeti almak isteyen hastaların coğrafi engellerine karşın üst düzey tıbbi uzmanlara kolayca erişim imkânı vermektedir. Ön başvuruların dijital olarak alınması, sanal danışmanlık ve uzaktan hasta takibi gibi süreçleri hızlı ve etkin bir şekilde ilerletir. Özellikle hastaların ülkelerine döndükten sonraki takip seansları için uzaktan takip olanağı tanıyarak daha uygun ve düşük maliyetli bir deneyim sağlamaktadır. Maliyet ve zamandan tasarruf sağlamaktadır. Bu da doğrudan memnuniyeti olumlu yönde etkilemektedir.
İş Süreçlerinde Verimlilik
Sağlık turizminde dijitalleşme, tıbbi hizmet sunan kurumların iş süreçlerini hızlandırmaktadır. Yapay zekâ destekli karar destek sistemleri hasta ihtiyaçlarına daha hızlı yanıt verilmesini sağlayarak süreçlerin etkin ve doğru işlemesine yardımcı olmaktadır. Ayrıca, dijital sağlık kayıtları sayesinde hasta bilgilerine hızlı ve güvenli bir şekilde erişim sağlanarak tedavi süreçlerinin daha etkili ve kolay yönetilmesine fayda sağlamaktadır.
Hasta İletişimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi
Dijitalleşmenin gelişmesini sağladığı bir diğer alan CRM sistemleridir. CRM sistemleri dijitalleşmenin önemli bir parçasıdır. Sağlık işletmelerinin hastalarıyla daha etkili iletişim kurmalarını sağlayarak müşteri ilişkilerinin doğru yönetilmesine olanak sağlar. Gelişen dijital kanallar sayesinde, hastaların tedavi öncesi ve sonrası süreçlerinde sorularını iletebilmelerini, şikayetlerini ve tedavi sonrası memnuniyet düzeylerini bildirebilmelerine yardımcı olur. Bu verilerin kolayca toplanarak geri bildirim olarak değerlendirilmesini sağlar. Bu durum, işletmelerin kaliteli hizmet sunmasına ve hastalarıyla daha güçlü ve etili bir bağ kurmasına olanak tanımaktadır.
Uluslararası Standartlara Uyum
Dijital sağlık uygulamaları sayesinde hasta kayıtları güvenle saklanmakta ve arşivlenmektedir. Tele-Tıp, mobil cihazlar, yapay zekâ, giyilebilir teknolojiler gibi yenilikçi teknolojiler, turizm merkezlerinin çekiciliğini ve rekabet gücünü artırmaktadır. Teknolojik inovasyonla gelişen sağlık turizmi de tedavi süreçlerinin kolaylaştırılması ve ileri düzey uygulanmasıyla birlikte, uluslararası sağlık standartlarına uyum sağlanmasına yardımcı olarak hizmet kalitesini artırmaktadır. Böylece sağlık turizmi, global pazarda daha güçlü bir konuma gelmektedir.