Sağlık Turizminde Network Marketing Sürekliliği                            

Ayla KARADEMİR, ayla@akish.com.tr   

Network ağı, sağlık sunucusunun hizmet alıcısına en hızlı ve doğrudan ulaşabildiği pazarlama modülü olarak yerini koruyor. Gelişen Network ve teknolojik alt yapısını bu gelişmeyle sürekliliğe dönüştüren Marketing ise bütçesine önemli katma değerler sağlamaya devam ediyor. Dünya genelinde son yıllarda oldukça yaygın ve popüler olarak kullanılan ve birçok sektörde hızlı, ayrıca etkin şekilde karşımıza çıkan sosyal ağlar, sağlık sektöründe de etkin pazarlama ağının tatmin edici bir yüzdesini oluşturuyor. Bilindiği gibi yaşamış olduğumuz yüzyılın trendi olan Network Marketing, kendi alanına yeni sektörler çekmeye devam ederken bunların belki de en başında sağlık sektörü geliyor. Sağlık Turizminde de dijital pazarlamanın başarısı oldukça önemli bir rol oynuyor.

Peki, Sağlık Turizminde Dijital Marketing Nasıl Kullanılıyor?

Sağlık Turizmi / Turistin Sağlığı her iki alanda da artık hastalara ulaşmak ve verilen hizmetler hakkında detaylı ve tatmin edici bir bilgi ağı oluşturmak için kullandığımız çeşitli alanların en başında sosyal medya platformları, web sitelerimiz, arama motoru optimizasyonları, çeşitli görüntülü konuşma/mesajlaşma uygulamaları, sağlıkta blog yayınları vb. gelmektedir. Oldukça fazla kitleyi, verilen hizmetlerden haberdar etmek için tercih ettiğimiz bu yöntemler, hasta bizlere tercih ettiğinde, vaat edilen hizmet kalitesi ile eşdeğer hizmetle karşılanıp, söz konusu kazançtan daha da değerli olması gereken ‘’sağlık değeri’’ olduğunda daha da güven verici ve kazanç sağlayıcı olarak bütünleşiyor.

Tek Başına Network Marketing Doğru Yeterli mi?

Özünde başarılı bir çalışma modülü olsa da tek başına Network çalışmaları arkasında bağlayıcı ve destekleyici uluslararası kabul görmüş hizmet standartları uygulayıcıları olmadan uzun vadede çokta başarılı sayılamıyor. Günümüzde yasal olarak sağlık turizm adı altında hizmet vermeye devam edip başarılı Network & Marketing yapan ve birçok branşta kendini ispatlamış kurumlar ile sektörümüzü yasal olmadan hiçbir kuruma bağlılığı olmadan, bu işi kanunlarına, kurallarına uygun yapan kurumların sahip olduğu belgelerin hiçbirine sahip olmadan yapan kurumlarında Network & Marketing alanında göz ardı edilemez bir potansiyelleri mevcut. Bu haksız rekabet ile nasıl mücadele edilir sorusu ise ayrı bir konu. Her işin özünde olduğu gibi kısa vade içerisinde büyük kazançlar sağlamak amacı ile yapılan birçok reklam ve pazarlama uygulamaları maalesef ki hem ülkemize hem de dünya genelinde sektörümüze atılan büyük bir çelme olarak karşımıza çıkmaktadır. Her zaman savunduğum ve ilke edindiğim bir bakış açısı olarak “güven+kazanç” yöntemi, belki yıllar sonra değeri anlaşılacak bir bakış açısı olarak kendi çalışma hayatımda sürdürdüğüm bir prensip anlayışıdır. Tek başına Network & Marketing başarılıdır, ama akabinde “güven+kazanç” yöntemi planlanmamışsa uzun vadede çöküş uygulamasıdır.

Diğer Yazılar

Yazıyı Paylaş: