Sağlık Profesyonellerinin Gözünden Medikal Turizm İmaj Algısı: Türkiye Örneği

Dr. Erhan Dağ, Dr. Yaşar Demir, Dr. Dt. Zeynep Aydın Kılıç & Doç. Dr. Bahadır Yazıcıoğlu

Bu çalışma, sağlık çalışanlarının bakış açısıyla Türkiye’nin medikal turizm destinasyon imajını ve belirleyicilerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Kesitsel nitelikteki çalışmanın evrenini Türkiye’deki kamu hastanelerinde çalışan sağlık profesyonelleri (N=1.142.469) oluşturmaktadır. Araştırma verileri iki bölümden oluşan bir anket kullanılarak toplanmıştır. Anketin ilk bölümü katılımcıların sosyo-demografik özelliklerini ortaya çıkarmayı amaçlayan ifadelerden oluşmuştur. Anketin ikinci bölümünde “medikal turizm imaj ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri 1 Temmuz 2022 ile 31 Mart 2023 tarihleri ​​arasında internet üzerinden toplandı. Katılımcıların %64,9’u kadın, %58,1’i evli, %37,7’si 18-29 yaş aralığında ve %31,7’si hekimdi. Katılımcıların %76,7’si mesleğini isteyerek seçtiğini, %80,2’si genel olarak hayatından memnun olmadığını, %23,9’u Karadeniz Bölgesi’nde çalıştığını, %56,9’u ise ekonomik istikrarsızlığın medikal turizmin önündeki en büyük engel olduğunu belirtti. Araştırma sonucunda medikal turizm ölçeğinden alınan toplam puan 94.270±12.751 oldu. Korelasyon analizi sonuçlarına göre hizmet kalitesi, emniyet ve güvenlik, maliyet, turizm olanakları, hijyen ve erişilebilirlik arasında ilişki vardı (p<0,001). Sağlık profesyonellerine göre Türkiye’nin medikal turizm destinasyonu imajı yüksek çıkmıştır. Ancak sağlık uzmanları, medikal turizmin önündeki en büyük engelin ekonomik istikrarsızlık olduğunu düşünüyor. Çalışmanın en önemli sonucu; hizmet kalitesi, emniyet ve güvenlik, maliyet, turizm olanakları, hijyen düzeyi ve erişilebilirliğin medikal turizm imajının oluşturulmasında önemli faktörler olduğudur.

Kaynak: Journal of Tourism Management Research

Atıf: Dag, E., Demir, Y., Kilinc, Z. A., & Yazicioglu, B. (2024). Perception of medical tourism image from the perspective of healthcare professionals: The case of Turkey. Journal of Tourism Management Research, 11(1), 38-48.

Diğer Yazılar

Yazıyı Paylaş: