Türkiye’nin Önde Gelen Sağlık Turizmi Kuruluşları Londra’daydı

Türkiye’nin önde gelen 30’a yakın hastanesi ve sağlık kuruluşu 23 Mart Londra’da düzenlenen Trust London Birleşik Krallık ve Türkiye Medikal Turizm Buluşması’nda ziyaretçilerle bir araya geldi.

Son yıllarda sağlık turizmi konusunda devlet desteği ile birlikte atağa geçen Türkiye’nin önde gelen sağlık kuruluşları İngiltere’nin başkenti Londra’da ziyaretçilerle bir araya geldi.

Double Tree By Hilton Kensington’da yapılan ve Türkiye’nin önde gelen 30’a yakın hastanesi ve sağlık kuruluşunun katıldığı “Trust London Medical Tourism Meetup” oldukça yoğun geçti.

İNGİLTERE PAZARINDA YER ALMAK İSTEYENLER İÇİN BÜYÜK FIRSAT

Future X Events ve Gusip organizasyonuyla Londra’nın merkezinde yapılan etkinliğin Birleşik Krallık pazarında yer almak isteyen sağlık kuruluşları ve sağlık turizmi bileşenleri için büyük fırsatlar yaratması bekleniyor. 

Türkiye’nin marka olmuş diş klinikleri, tüp bebek merkezleri, saç ekim merkezleri, estetik merkezleri ve sağlık turizmi acenteleri ile Birleşik Krallık’ın önde gelen sağlık turizm acenteleri, sigorta şirketleri ve Türkiye’de tedavi olmayı amaçlayan İngilizler Londra’da buluştu.

T.C. Ticaret Bakanlığı’nın yurtdışı sağlık turizmi teşviklerinden yararlanan kuruluşlar, B2B görüşmeleri de yaptı. Kensington’da yapılan etkinlikte; ziyaretçiler katılımcı sağlık kuruluşlarının standlarında yer alan doktorlardan ve medikal sağlık turizmi uzmanları sayesinde Türkiye’deki tedavi süreçleri, hasta transferleri ve konaklamalar hakkında detaylı bilgi sahibi oldu.

Türkiye’nin Londra Büyükelçiliği Ticaret Başmüşaviri Selim Paslı ve Uluslararası Hizmet Ticareti Genel Müdür Yardımcısı Alperen Kaçar standları tek tek ziyaret ederek firma sahiplerinden bilgi aldı.

SADECE HASTA GETİRME ODAKLI ANLAYIŞLA BU İŞ OLMAZ

Hastanelerin sadece hasta getirme odaklı pazarlama yapmasını eleştiren Gazeteci Arda Sayıner de “Türk sağlık kuruluşlarının artık sadece hasta getirmeye odaklı dijital reklam yatırımı değil, ülkemizin ve sektörün marka algısını yukarı taşıyacak medya görünürlüğü yatırımı da yapması gerekiyor. İngiltere’den gazetecilerin Türkiye’deki klinikleri ziyaret etmesi ve halen varlığını güçlü bir şekilde sürdüren İngiliz gazete ve dergilerinde haberlerin çıkması için yerel halkla ilişkiler şirketleriyle çalışılmalı. Hastaneler ne yazıkki sadece hasta getirme odaklı pazarlama yapıyor. Algı ve prestij yöntemine harcanan para kayıpmış gibi görülüyor. Bu dönülmesi gereken bir hata.” dedi.

Son dönemde İngiliz medyasında Türkiye’ye yapılan sağlık turizmi ile ilgili çıkan olumsuz haberlere de değinen Sayıner “Medyada söz sahibi olmazsanız birileri kalkar haberleri sizin kontrolünüz dışında yapar. Nitekim İngiltere’de Türk sağlık turizmi karşıtı haberler yapılıyor. Bunun önüne geçebilmek için ülke basınında varlığınızı hissettirmeniz lazım” diye devam etti.

TÜRKİYE’DE İHTİYAÇ DUYULAN DEĞİŞİMİN BAŞLANGICINI YAPMAMIZ GEREKİYOR

Sağlık hizmeti alımı konusunda Birleşik Krallık ve İrlanda hükümetlerinin ve İngiliz basınının son dönemde Türkiye’ye yönelik uyarılarını değerlendiren Nihal Terzi de “Ülke olarak sektörümüzün bir sorunu olduğunu kabul etmemiz ve bu sorunu birlikte çözmemiz ve Türkiye’de ihtiyaç duyulan değişimin başlangıcını yapmamız gerekiyor.” diyerek; çalışanlara yapma, standartları geliştirme ve uzun vadeli başarıya odaklanma gibi çözüm önerilerinde bulundu.Kübra Nefise Kalkan’ın moderatörlüğünü yaptığı Sağlık Turizminin Gelececeği isimli panelde ise MedikalCRM’in sahibi Selin Cankurt, Ortopediatri Çocuk Ortopedi Akademisi’nden Prof .Dr. Muharrem İnan , MEDULUX Health Agency kurucusu Dr. Şebnem Akman Balta ve Mesmerise GTM Director Nicolas Westermann konuşmacı olarak yer aldı.Birleşik Krallık’ta sağlık hizmetleri devlet tarafından Ulusal Sağlık Sistemi (NHS) aracılığıyla ücretsiz olarak sunuluyor. Ancak estetik, göz, diş, obezite, üreme sağlığı gibi bazı branşlarda ücret talep ediliyor ve ücretsiz olarak sunulan bazı hizmetlerde ise uzun bekleme süreleri nedeniyle hastalar yurt dışından sağlık hizmeti almaya yöneliyor.

2022’DE BİR MİLYON YABANCI SAĞLIK HİZMETİ İÇİN TÜRKİYE’Yİ TERCİH ETTİ

Global sağlık hizmetlerinde en çok tercih edilen ilk 10 ülke arasına giren Türkiye, Ortadoğu ve Avrupa arasındaki konumu ile birlikte merkez bir coğrafyada yer alması, deneyimli sağlık personeli, yüksek kaliteli servisi ve uygun maliyetleri ile sağlık hizmeti almak isteyen İngilizlerin dikkatini çekiyor.

Türkiye sahip olduğu donanımlı sağlık altyapısı ve turizm ülkesi olarak anılması sayesinde medikal turizm alanında önemli bir çekim merkezi haline geldi. Birleşik Krallık ile Türkiye arasındaki sıcak ilişkiler her alanda olduğu gibi bu alanı da olumlu etkiliyor. İngilizlerin önemli bir kısmının yaz tatillerinde Türkiye’yi tercih etmesiyle ortaya çıkan aşinalık durumu sağlık turizmi için de fırsatlar yaratıyor.

Sağlık tesislerindeki hekimlik kadrolarında üst düzeyde uzmanlaşmış nitelikli insan kaynağının yanı sıra coğrafi yapısı, mevsimsel avantajları, kaliteli sağlık hizmet sunumu, dünya standartlarında teknolojik ve tıbbi donanım, Avrupa’ya kıyasla uygun fiyat avantajı, dünyada ilk sıralarda yer alan termal yeraltı kaynakları, dünyada hızla artan yaşlı nüfusa nazaran genç ve dinamik nüfusu ve tüm bunlara ek olarak geleneksel Türk konukseverliği nedeniyle Türkiye sağlık turizminde en çok tercih edilen ülkelerinden biri haline geldi.

Bakanlığın verilerine göre ,uluslararası hastaların en çok tercih ettiği klinik branşlar sırasıyla; Kadın hastalıkları, iç hastalıkları, göz hastalıkları, tıbbi biyokimya, genel cerrahi, diş hekimliği, ortopedi ve travmatoloji, enfeksiyon hastalıkları ve kulak-burun-boğaz, şeklindedir.

Kaynak: Londra Aktüel

Diğer Yazılar

Yazıyı Paylaş: