Sağlık turizminde sunulan hizmetlerin tanıtımı kadar diğer turistik faaliyetlerin de tanıtılması gerektiğini ifade eden MODD/group’un Kurucu ve CEO’su Cem Has, Türkiye’ye tatil amacıyla gelen turistin ortalama 1000-1500 dolar harcama yaptığını, sağlık turizmi amacıyla gelen turistlerin ise 4-5 bin dolar harcama yaptığını söyledi.
Sağlık turizminde dünyada ilk 5 destinasyondan biri olan Türkiye aynı zamanda en hızlı büyüyen ülkeler arasında da ilk 3’te yer alıyor. Sağlık turizmi kapsamında Türkiye’ye 2023 yılında 1,4 milyon turist gelirken toplamda 2,5 milyar dolar ekonomik katkı sağlandı
Sağlık turizmi denildiğinde en önemli lokasyon İstanbul gibi görünse de son yıllarda, İzmir, Antalya, Ankara, Bodrum, Nevşehir ve Batman gibi lokasyonlar da giderek popülaritesini arttırıyor. Hastaların bu tercihinin arkasında ise bu bölgelerdeki yeni tıbbi teknolojilerin yanı sıra tatil yapma motivasyonları da bulunuyor. Özellikle Antalya ve Bodrum gibi şehirler yaz tatili yapmak isteyen hastalar tarafından tercih edilirken; Nevşehir ve Güneydoğu illeri de kültür gezileri kapsamında rağbet görüyor.
“Sağlık turizmi pastayı büyüten bir değer”
Dijital pazarlama alanında yönettiği aylık 35 milyon TL’lik bütçe ile sağlık sektörüne yönelik hizmet veren ve farklı branşlardaki uluslararası hastaları Türkiye’deki anlaşmalı sağlık kuruluşlarıyla buluşturan MODD/group’un Kurucu ve CEO’su Cem Has, sağlık turizminin sadece sağlık hizmetleri olarak düşünmemesi gerektiğini vurguladı. Türkiye’ye gelen hastaların yüzde 50’sinin tıbbi bir tedavinin yanı sıra tatil yapmak da istediğini söyleyen Has, “Ülkemize gelen bir hastanın toplamda harcadığı paranın sadece yüzde 40’ı sağlık alanıyla ilgili. Geri kalan yüzde 60’lık bölümünü hastalar, alışveriş, giyim, yemek ve turistik geziler için harcıyor. Şöyle ki turizm için gelen bir turist kişi başı ortalama 1000-1500 dolar harcıyor fakat sağlık turizmi için gelen her bir hasta ortalama 4000-5000 dolar arasında harcıyor. Bu nedenle sağlık turizmi pek çok sektörü kapsayan, besleyen ve pastayı büyüten bir değer.” ifadelerini kullandı.
Birçok markanın sadece sağlık konusuna yoğunlaşmasının ülke markalaşması açısından olumsuz sonuçlandığına da değinen Has, “Sağlık hizmetinin kalitesini anlatmamız gerektiği kadar, sunduğumuz turistik fırsatların detaylarını ve mekanlar, gezilecek yerler gibi birçok noktayı da hikâyenin bir parçası haline getirmemiz gerekiyor” dedi.
Kaynak: Turizm Güncel