Fuat YALMAN DÜZCE ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-1041-1837 Türkiye
Yalçın KARAGÖZ DÜZCE ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-5642-6498 Türkiye
Gülşen GENÇ DÜZCE ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-8386-4626 Türkiye
Yusuf KARAŞİN İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-4594-9290 Türkiye
ÖZ
Bu araştırmanın temel amacı medikal turizmde sağlık hizmet kalitesinin hasta sadakatine etkisinde hasta memnuniyetinin aracılık rolünü tespit etmektir. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilinde faaliyet gösteren ve sağlık turizmi tesis yetkinlik belgesi olan dört özel hastanenin Türk kökenli yurt dışında ikamet eden medikal turistler oluşturmaktadır. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Toplamda 384 medikal turiste ulaşılmıştır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada veriler yüz yüze anket tekniği ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS ve AMOS istatistik programları ile analiz edilmiştir. Hizmet kalitesinin hasta sadakatine etkisinde hasta memnuniyetinin aracılık ettiği tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra hizmet kalitesi, hasta sadakati ve hasta memnuniyeti değişkenleri arasındaki ikili ilişkilerde yüksek korelasyonlar elde edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Medikal Turizmi, Hizmet Kalitesi, Sadakat, Memnuniyet
Kaynak: Yalman, F. , Karagöz, Y. , Genç, G. & Karaşin, Y. (2023). MEDİKAL TURİZMDE HİZMET KALİTESİNİN HASTA SADAKATİNE ETKİSİNDE HASTA MEMNUNİYETİNİN ARACILIK ROLÜ . Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 1 (45) , 140-156 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbe/issue/77117/1178711
Erişim: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2665045