Özge BÜYÜK ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ 0000-0003-2058-8510 Türkiye
Gülşah AKKUŞ İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ 0000-0003-0263-8609 Türkiye
ÖZ
Termal turizmin Türkiye’deki durumunu dijital ve sosyal medyada yer alma biçimi ile ortaya koymayı amaçlayan bu çalışma boylamsal olarak elde edilen verilere, MaxqDA programı kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda: i) Hem sosyal medyada hem de dijital medyada sağlık turizmi ile ilgili olarak en çok termal turizmden, termal tedaviler konusunda ise en çok kaplıca kürlerinden söz edilmekte olduğu, ii) Dijital medyada termal turizm konusunda içerik üreten dijital gazeteler arasında en faal olanlar “turizmhabermerkezi.net”, “www.turkiyeturizm.com” ve “turizmgunlugu.com” isimli yayın organları olduğu, iii) Sosyal medyada yer alan termal turizm ile ilgili içerikler arasında en fazla kaplıca kürleri ile ilgili paylaşım yapılırken konuyu en çok gündemine alan profiler sağlık kurumları ve acentalar olduğu, iv)Her iki medyada da en çok termal turist ağırlayan destinasyonların sıraları değişmekle birlikte İzmir, Ankara, Denizli, Bursa, İstanbul ve Afyonkarahisar illeri olduğu v)Kaplıca kürlerini tercih eden ziyaretçilerin büyük bölümünün Ortadoğu’dan geldiği, SPA’ların ise en çok Avrupalı turistlerce ziyaret edildiği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Sağlık turizmi, termal turizm, spa, kaplıca kürleri, sosyal medya
Kaynak: Büyük, Ö. & Akkuş, G. (2022). Türkiye’de Termal Turizm: Dijital ve Sosyal Medya Üzerinden Bir Değerlendirme . Journal of Travel and Tourism Research , (21) , 27-60 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ttr/issue/74098/1182961
Erişim: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2682786